Print Page
Increase font sizeReset font sizeDecrease font size

Ανεξάρτητες Αρχές

Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη ανεξάρτητη Αρχή.
Η ΑΠΔΠΧ ιδρύθηκε με το νόμο 2472/1997, ο οποίος ενσωματώνει στο ελληνικό δίκαιο την Ευρωπαϊκή Οδηγία 95/46/ΕΚ. Η Οδηγία αυτή θέτει κανόνες για την προστασία των προσωπικών δεδομένων σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης, όσον αφορά την προστασία των προσωπικών δεδομένων στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, η ΑΠΔΠΧ εφαρμόζει τον νόμο 3471/2006 που αντίστοιχα ενσωματώνει στο εθνικό δίκαιο την Ευρωπαϊκή Οδηγία 58/2002.

Στην ιστοσελίδα της η ΑΠΔΠΧ παρέχει ενημέρωση σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο, που περιλαμβάνει και εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές.

 


Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων

Η ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων), είναι η Ανεξάρτητη Αρχή η οποία αποτελεί τον Εθνικό Ρυθμιστή που ελέγχει, ρυθμίζει και εποπτεύει: (α) την αγορά ηλεκτρονικών επικοινωνιών, στην οποία δραστηριοποιούνται οι εταιρείες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, ασύρματων επικοινωνιών και διαδικτύου και (β) την ταχυδρομική αγορά, στην οποία δραστηριοποιούνται οι εταιρείες παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών και υπηρεσιών ταχυμεταφοράς. Επιπλέον, η ΕΕΤΤ ασκεί τις αρμοδιότητες Επιτροπής Ανταγωνισμού στις εν λόγω αγορές.

Στην ιστοσελίδα της η ΕΕΤΤ παρέχει ενημέρωση  στους καταναλωτές ταχυδρομικών υπηρεσιών. Ειδικότερα, το  έντυπο για την Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία, περιλαμβάνει υποδείξεις σχετικά με τα μέτρα που μπορούν να εφαρμόζουν οι ίδιοι οι καταναλωτές για να συμβάλουν στη βελτίωση της παροχής Καθολικής Υπηρεσίας (π.χ. οδηγίες ορθής αναγραφής στοιχείων σε ένα φάκελο και ορθής συσκευασίας δεμάτων, διασφάλιση καταλληλότητας των γραμματοκιβωτίων κ.λπ.).

Επίσης, στο έντυπο περιγράφονται με συστηματικό αλλά απλό και εύληπτο τρόπο, οι υποχρεώσεις του Φορέα Παροχής Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας σε σχέση με (α) την περισυλλογή και διανομή, (β) την άμεση επίδοση της αλληλογραφίας Α’ προτεραιότητας, (γ) τα σημεία πρόσβασης αλληλογραφίας και δεμάτων, (δ) την επίδοση των δεμάτων, (ε) την εξυπηρέτηση, (στ) την αποζημίωση, (ζ) τη συγκρότηση Επιτροπής Επίλυσης Διαφορών και (η) την προστασία του απορρήτου των επικοινωνιών.

Η Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία αφορά τις κλασικές ταχυδρομικές υπηρεσίες που σήμερα προσφέρονται στους καταναλωτές από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ). Η Καθολική Υπηρεσία εξασφαλίζει την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών σε όλους τους πολίτες –όπου κι αν βρίσκονται- σε σταθερή βάση, προσιτή τιμή, διαφανή και ενιαία τιμολόγηση για όλη τη χώρα και καθορισμένη ποιότητα.

Επίσης, η ΕΕΤΤ δημοσίευσε τον "Οδηγό Καταναλωτή" για την Τηλεφωνία και το Διαδίκτυο, ο οποίος ενημερώνει για θέματα σχετικά με τη σταθερή και την κινητή τηλεφωνία, το Διαδίκτυο και τις ευρυζωνικές υπηρεσίες, που πλέον αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας.

Συγκεκριμένα, παρέχει πληροφορίες στον καταναλωτή για: τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του ως χρήστη υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των εταιριών, σημαντικά θέματα που πρέπει να έχει υπόψη του, τα βήματα που πρέπει να ακολουθεί για την επίλυση τυχόν προβλημάτων, τον ρόλο της ΕΕΤΤ στην αγορά καθώς και πληροφορίες σχετικά με άλλους αρμόδιους φορείς.

 

 

Αξιολόγηση Ιστοσελίδας

Ο δικτυακός τόπος της ΑΔΑΕ είναι σύμφωνος με τα πρώτυπα του W3C για το XHTML και το CSS.

Έγκυρο CSS!

Valid XHTML 1.0 Transitional

ΓΡΗΓΟΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ